Khamis, 1 Disember 2011

RAHSIA KEKAL LANGSING SELEPAS BERSALIN

Berat badan berlebihan sering menghantui ibu2 yang baru melahirkan anak. Tapi sebenarnya penjagaan yang rapi semasa pantang adalah perkara yang paling penting yang harus kita titikberatkan. Bermula dari amalan memakai bengkun. Sebenarnya dalam memakai bengkung inj pon ada caranya. Jangan hanya pakai begitu sahaja. Jika boleh, pakailah bengkung dari kain belacu, ikat sekuat yang mungkin. Sehingga perut terasa kempis. Part minum air pula, kalau saya, mak saya tak kisah klu minum air byk untuk elakkan sembelit, untuk mengekalkan produksi susu Part pemakanan pula, makanan paling sedap adalah nasi dan sup sayur. Hahaha. Tempe dan ikan haruan. Dan rahsia besar sy kekal langsing adalah menyusukan anak,sedari lahir dan diteruskan selama mane yang boleh. Teruskan mengepam dengan konsisten untuk maintain production. Selain itu amalkan pemakanan seimbang, minum banyak air masak, ambik suplemen untuk kesegaran diri. Bukan susah, coz bile kite menyusui anak, banyak kalori kite akan terbakar. Tak perlu pg gym. Hehehe. Tapi itu terpulang pada masing2. Ini saya hanya kongsikan sahaja pengalaman saya. So klu ade sesape yang berminat nak cube vitamin/suplemen seperti saya, pm saya atau sms saya di 0126764743